Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
Pszemol
2013-03-09 00:39:26 UTC
Odkąd od ponad 2 lat używam iPhone z iOS na pokładzie
nauczyłem się, że system jest "dla ludzi", dobrze przemyślany
i zachowuje się tak jak się od niego oczekuje...
Uczulony jestem więc na niedoróbki w innych systemach
operacyjnych - na przykład mam Nexusa 7 od Googla
z najnowszym andkiem na pokładzie i drażni mnie taka
niedoróbka - opiszę scenariusz:

- używam urządzenie na baterii... zostawiam włączone
- zapominam o nim kilka dni, bateria się wyładowuje - ok
- włączam do USB peceta w roli ładowarki... pokazuje się
na pustym ekranie biała ikonka bateryjki i znika...
- niestety w tym stanie urządzenie NIE POKAZUJE ile
procent jest już naładowane, to pierwszy ból
- próba włączenia go po kilkunastu minutach ładowania
daje efekt taki, że system startuje, pokazuje się ekran
logowania, logujesz się do systemu, widzisz że Nexus
wchodzi na wifi, nawet pojawia się w komputerze jako
USB Storage i tu drugi ból: wszystko co widać w tym
stanie na ekranie to małe okienko z kręcącym się kółkiem
i napisem Powering Off... po czym się urządzenie wyłącza.

Pytam się teraz - PO JASNĄ CHOLERĘ pozwala się włączyć
skoro absolutnie nie ma użytkownik kontroli i urządzenie
się automatycznie samo wyłącza??? Jeśli wiemy, że nie
ma energii w baterii to nie reagujemy na próby włączenia
skoro nic, absolutnie nic one nie dadzą i tylko wyładują
baterię która i tak nie jest jeszcze naładowana?

Jak to się dzieje w iOS? Ano zaczynamy tak samo, od
całkowicie wyładowanego iPhone 4 lub iPhone 5.
Włączamy do USB w celu ładowania... Co się dzieje?
Ano ikona postępu ładowania pojawia się w kolorze
czerwonym Z NUMERYCZNYM OKREŚLENIEM % STANU
naładowania baterii, np. 2%. W tym stanie urządzenie
NIE REAGUJE na guzik włączania - po prostu się nie
włącza. Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!

Nie ma zgadywanek, nie ma włączania gdy się nie może
włączyć, nie ma wkurzania urzytkownika który myśli że
już można coś sprawdzić tylko po to aby dowiedzieć się
że urządzenie się właśnie wyłącza - konkluzja?

Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Michal Tyrala
2013-03-09 08:50:48 UTC
Post by Pszemol
Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!
Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie jest dobrym
pomyslem.
I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.

A co do tych kilku procent -- Andek po wlaczeniu troche sobie mieli, i
IMO intensywnosc tego co się dzieje zalezy od tego, ile mediow lezy po
pamieciach, ile jest aplikacji do wystartowania (i puszczenia w tle, iOS
chyba tu nie ma duzo roboty). Mozna wtedy oczywiscie jakis prog ustalic,
ale albo bedzie za nisko przy obciazonym urzadzeniu i tak padnie podczas
wstawania, albo przy swiezutkim urzedzeniu bedzie ten prog ustawiony
zachowawczo, ale zdecydowanie za wysoko (a akurat kogos moze palic, zeby
miec klamota chodzic tu i teraz).
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Ale nie miales poprzednio E52? :-)
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns
Pszemol
2013-03-09 13:05:41 UTC
Post by Michal Tyrala
Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie
jest dobrym pomyslem.
A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?
Może ładowanie baterii w iPhone jest lepiej przemyślane
niż w niektórych opisywanych tu telefonach z Andkiem,
gdzie bilans ładowania był ujemny gdy się używało
w samochodzie telefonu jako nawigacji... w iPhone mimo
pracy w takiej roli bateria się ładuje a nie rozładowuje
podłączona do gniazda zapalniczki w aucie...
Post by Michal Tyrala
I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.
Wybacz, ale statystycznie rzecz ujmując to gdy włączasz do prądu
CAŁKOWICIE wyładowane urządzenie to więcej masz przypadków
takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

Tak czy inaczej nawet w twoim przypadku, jeśli podejrzewasz że
się wolniej będzie ładować włączone to możesz go wyłaczyć - nie
w tym rzecz że urządzenie się samo włącza tylko problemem jest
tu że Nexusa 7 nie wiadomo kiedy można już włączyć a kiedy
jest jeszcze za wcześnie.
Post by Michal Tyrala
[...]
Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??

Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
do ładowarki!!!! Jeśli tylko bilans ładowania jest dodatni to niech
sobie tam mieli ile chce mielić - jeśli się włączył to nie powinien się
wyłączać tylko kontynuować pracę w czasie ładowania.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Ale nie miales poprzednio E52? :-)
Używałem wielu telefonów - E51 i E52 też miałem czasem w ręce.
Jednak przez ostatnie 2 i 1/4 roku moim głównym telefonem był
iPhone 4 a teaz od niecałego miesiąca mam iPhone 5 i jestem
zadowolony z tego jak to urządzenie jest przemyślane i funkcjonalne.
Michal Tyrala
2013-03-09 13:58:38 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie
jest dobrym pomyslem.
A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?
Bo jesli ladowane urzadzenie ciagnie prad, to prad ten nie idzie do
baterii. Fizyka w szkolce byla? Jakies I prawo Kirchoffa, te okolice.
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
O, dzieki, na Ciebie zawsze mozna liczyc.
Post by Pszemol
Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??
Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
do ładowarki!!!!
I JESZCZE SIEDEM WYKRZYKNIKOW!!!!!!

Jeżeli dobra ładowarka daje 1.5A, a urzadzenie bierze 0.5A, czy czasem
blizej 1A, to ile zostanie do ładowania? Dalej 1.5A, tak?

I jak dla mnie tutaj jest koniec tego wątku. I przepraszam za probe
podjecia merytorycznej dyskusji.
Post by Pszemol
Uuuuhu, jest trop...

Pszemol
2013-03-09 14:06:19 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Tak jest tylko przy założeniu że ładowanie i zasilanie urządzenia
wymagają więcej niż dać może ładowarka. A to nie zawsze jest prawda.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Mam zupełnie rozładowany telefon po tym jak zapomniałem go
wyłączyć przed transatlantyckim lotem - albo po całej nocy
intensywnej imprezy w klubie - włączam go do prądu
i chcę wiedzieć kiedy najszybciej mogę z niego skorzystać...

W przypadku telefonu na Androidzie - nie wiem. Muszę zgadywać.
Ale przy zgadywaniu muszę uważać LOL :-) bo jak włączę za wcześnie to
nic z tego - nie włączy się a na dodatek spowolni się proces ładowania.
W przypadku iPhone - sam się włączy i będę mógł zadzwonić po
taksówkę w czasie gdy telefon dalej będzie się beztrosko ładował.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
[...]
I uważasz, mądralo, że sam fakt że będzie się wolniej ładował
włączony jest uzasadnieniem tego, że tablet się jednak włącza
aby pokazać napis "powering off" i się za moment wyłączyć? :-)
No gratuluję poczucia humoru...

Czy nie lepiej byłoby, gdyby NIE włączał się wtedy gdy nie ma
po co się włączać?? Wytłumacz mi, gdzie tu widzisz jakąś logikę??
RadoslawF
2013-03-09 14:21:55 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
O ile przy telefonach jest różnie to przy tabletach jest to
niestety prawda.

Pozdrawiam
Michal Tyrala
2013-03-09 14:54:44 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Moze przy dumbfonach z bateriami 0.7mAh. Jest jakies urzadzenie typu
wspolczesny smartfon lub tablet ktore żre pradu na tyle malo, zeby nie
rzutowalo to na ladowanie baterii?

Ewentualnie inaczej -- czy są ładowarki zdolne dać REALNIE taki prad,
zeby zaszło to co chcesz?
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
A jednak.
Post by Pszemol
jest uzasadnieniem tego, że tablet się jednak włącza
aby pokazać napis "powering off" i się za moment wyłączyć? :-)
A skad on ma wiedziec ile ładunku mu wystarczy na pelne uruchomienie
się? Tu są apki w tle, widgety... Dociążone urządzenie ma o wiele
cięższy energetycznie start niz takie OOTB.

Postaw sobie moze jakis battery monitor, jakis OS monitor i poogladaj co
się dzieje po uruchomieniu.
Post by Pszemol
No gratuluję poczucia humoru...
Czy nie lepiej byłoby, gdyby NIE włączał się wtedy gdy nie ma
po co się włączać?? Wytłumacz mi, gdzie tu widzisz jakąś logikę??
Prosze mi nie odwaracać kota ogonem -- mi się nie podobala idea, ze
klocek się sam wlacza.

PS. Nie wiem jak w ogole natrafiles na ten problem. Ja wiem, ze jak
urzadzenie padlo, to chwili potrzebuje, zeby zgromadzic tyle pradu, zeby
wstac. I jesli mam potrzebe pilniejszego uzycia, to telefonowi daje te
2-3min w spokoju i wstaje.

PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A.

Pszemol
2013-03-09 15:40:53 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
[...]
O ile większy? O 5%? O 10%?
Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.
To, że urządzenie włącza się tylko po to aby się natychmiast wyłączyć
to jest KICHA bezdyskusyjna. Jeśli nawet są różnice w zapotrzebowaniu
na prąd to tak jak zgadywałeś wcześniej - można puścić system z ładowarki
kosztem małego spowolnienia procesu ładowania a nie udawać że wszystko
OK, włączać się tylko po to aby wyświetlić komunikat Powering Off.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
[...]
Niech się sam nie włącza zatem - niech tylko da inny sygnał
że już może się włączyć i kontynuawać pracę z ładowarki...
Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
w akumulatorze a przecież jest oczywiste, że da się używać
urządzenie dużo, dużo wcześniej... A więc mamy gniota który
biedak "nie wie" kiedy może się włączyć a kiedy nie może...
Post by Michal Tyrala
[...]
Ale JAKIEJ CHWILI!!?? To jest właśnie pytanie za 10 punktów.
Czy wystarczy 5 minut? Nie? OK, to 7? A może 12 minut???
Użytkownik chce wiedzieć kiedy najwcześniej można włączyć
urządzenie aby działało - iOS daje mu taką informację, przy
okazji samodzielnie się włączając, Android nie daje bo jest
uniwersalnym gniotem który ma ino ino działać na byle
jakim sprzęcie a nie jest, jak iOS, przemyślany i dopracowany
do konkretnej linii urządzeń.
Post by Michal Tyrala
PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A.
Wymówki mnożysz a nie zmienia to faktu że iOS jest funkcjonalny
i daje użytkownikowi urządzenie gotowe do użycia jak tylko stanie
się gotowe a Android to kicha, która "nie wie" i użytkownik musi
zgadywać i być na łasce losu bo kupił gniota bez finezji i polotu :-)
Michal Tyrala
2013-03-09 16:07:18 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
A skad on ma wiedziec ile ładunku mu wystarczy na pelne uruchomienie
się? Tu są apki w tle, widgety... Dociążone urządzenie ma o wiele
cięższy energetycznie start niz takie OOTB.
O ile większy? O 5%? O 10%?
Dwadziescia osiem coma trzy.
Post by Pszemol
Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.
Nie mierz innych według siebie.
Post by Pszemol
Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
w akumulatorze
Co? Nie wiem zupełnie o czym piszesz.
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
WERSALIKI! WYKRZYKNIKIKI!! PYTAJNIKI!!!
Post by Pszemol
To jest właśnie pytanie za 10 punktów. Czy wystarczy 5 minut?
Ja rozumiem, że na fizyce ,,byłem chory''. Ale wyżej stoi ile potrzebuje
mój telefon. Czytać umiemy?
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
PPS. Przy małym zgromadzonym ładunku i dużym obciążeniu % naładowania
jest silnie umowny. I pewnie ledwo-co bateria obciazona 200mA da zdrowo
ponad 5x wiecej, niz obciążona 1A.
Wymówki mnożysz
Nie. Edukuję nieuka. I Kirchoffa nadrobiłeś, jak sobie jakieś baterry
university na necie przegladniesz to też Ci się nic nie stanie.
Post by Pszemol
a nie zmienia to faktu że iOS jest funkcjonalny i daje użytkownikowi
urządzenie gotowe do użycia jak tylko stanie się gotowe
A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony zachowawczo,
czyli za wysoko?

PS. Dostrzegam tutaj też parcie na dorzucanie orzeszków. Wiec na
dobranoc: iOS jest the best, jego useria moimi góró. Papa.

Pszemol
2013-03-09 20:35:33 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Czyli nie wiesz - a być może różnica pomiędzy wetkniętą SD card
lub niewetkniętą jest poniżej 1% bo np. 80% prądu bierze LCD?

A to czy są uruchomione apki, widgety i ile ich jest uruchomione
to wiadomo, bo przecież tablet się nam wyłączył z powodu słabej
baterii, a więc system moze pamiętać co miał włączone albo po
prostu jakie miał zapotrzebowanie na prąd sprzed wyłączenia.
Po włączeniu ponownym zapotrzebowanie na prąd będzie prawie
identyczne i łatwo można oszacować ile trzeba ładować baterię.

Twój argument broniący producenta który rzekomo nie potrafi
oszacować nawet z grubsza minimalnego czasu ładowania pustej
baterii zanim pozwoli na włączenie urządzenia leży więc w gruzach.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Bronisz Androida jak zaślepiony fanatyk religijny.
Nie mierz innych według siebie.
No niestety tak to wygląda mi co piszesz - idziesz ślepo w zaparte
zamiast przyznać, że to ewidentna wada systemu, niedoróbka.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Na razie takiego sygnału nie ma - ikona ładowarki zmienia
wygląd dopiero gdy masz ćwierć maksymalnego ładunku
w akumulatorze
Co? Nie wiem zupełnie o czym piszesz.
Nieuważny jakiś jesteś... Cytuję wypowiedź m4rkiza obok:
"moje androidy pokazuja, smiem twierdzic ze nexus tez
(0-25-50-75-100%)"
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Bo ciągle nie łapiesz ZASADNICZEGO problemu jaki tu poruszam:
użytkownik wie że "chwili" trzeba, ale czasem jest istotne wiedzieć
czy ta chwila ma trwać 5, 10 czy 15 minut bo wychodzi się na lotnisko
za godzinę i warto transfer tch 10-20 gigabajtów przez USB puścić
jak najszybciej...
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
To jest właśnie pytanie za 10 punktów. Czy wystarczy 5 minut?
Ja rozumiem, że na fizyce ,,byłem chory''. Ale wyżej stoi ile potrzebuje
mój telefon. Czytać umiemy?
A napiszesz mi też ile potrzebuje mój Nexus 7?
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Wymówki mnożysz, bo ten sam problem ma rozładowany całkowicie
iP5 a jednak inżynierom Apple nie przeszkadzało to dobrze oszacować
minimalny czas jaki jest potrzebny aby włączyć urządzenie i aby działało.
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
[...]
Nawet jeśli jest niedokładne oszacowanie to wolę gdy wiem że telefon
się na 100% włączy i mogę zadzwonić, niż zgadywankę w której nigdy
nic nie wiadomo i w której telefon wyłączy mi się w trakcie zamiawiania
tejże taksówki na lotnisku i międzynarodowe połączenie właśnie poszło
się kochać...
Marek Dyjor
2013-03-10 08:50:01 UTC
Post by Michal Tyrala
A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony
zachowawczo, czyli za wysoko?
prawdopodobnie tak...

podobnie jak zaprogramowane złudzenie że sie aplikacje szybko starują
poprzez umieszczenie screena z ekranem startowym aplikacji do wyświetlenia
na wyświetlaczu, podczas lądowania ia startu.
Pszemol
2013-03-10 13:19:00 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Michal Tyrala
A skad Pan Szanowny wie, ze nie wczesniej? Skoro go wczenisej wlaczyc
nie mozna? Moze jak pisalem poprzenio, prog jest ustawiony
zachowawczo, czyli za wysoko?
prawdopodobnie tak...
No ale co z tego dla Was wynika?
Wolicie sytuację opisaną w Nexusie 7, gdzie nie wiadomo kiedy już można
uruchomić?
Marek Dyjor
2013-03-10 14:28:49 UTC
Post by Pszemol
Post by Marek Dyjor
Post by Michal Tyrala
[...]
możesz go uruchomić pewnie w każdej chwili jak kupisz mocniejszą ładowarkę
:)
Pszemol
2013-03-10 15:16:55 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
Post by Marek Dyjor
Post by Michal Tyrala
[...]
Mocniejszą niż oryginalna która z Nexusem przyszła w paczce?
Ta już daje 2A. Napisz mi, którą mam kupić aby wystarczyło prądu! :-)
Marek Dyjor
2013-03-10 08:47:22 UTC
Post by Pszemol
[...]
pierdolisz jak zwykle...

pamiętam jak sie zapierałeś że nie jesteś fanbojem apple, jesteś tylko widać
cie już nie stać :)
Pszemol
2013-03-10 13:19:53 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
[...]
Jakiś merytoryczny argument zaoferujesz czy tylko będziesz fanbojem
androida?
2013-03-09 11:04:56 UTC
to daj tego nexusa swojemu chlopakowi.
JoteR
2013-03-09 13:08:48 UTC
Jak to się dzieje w iOS? [...] nie ma wkurzania *urzytkownika*
Bo nie ma takowych.
Chyba, że słownik w tym wspaniałym systemie twierdzi inaczej...
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Wniosek całkowicie bzdurny, jak zresztą każdy wyciągany na siłę pod
określoną z góry tezę. Tak samo zachowuje się np. wyczerpany LG Viewty,
który jako żywo z Androidem nie ma nic wspólnego.

JoteR
Pszemol
2013-03-09 13:12:53 UTC
Post by JoteR
Post by Pszemol
[...]
To, że jakiś inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.
Michal Tyrala
2013-03-09 14:00:24 UTC
Post by Pszemol
Post by JoteR
[...]
A moze to jednak PEBKAC?

Pszemol
2013-03-09 14:07:40 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by JoteR
[...]
Może rozwiniesz temat, co? Moja wina bo włączyłem za wcześnie???
Nie mając ŻADNEGO powodu do oceny czy już czas czy jeszcze nie bo
ikonka baterii będzie wyglądać tak samo w zakresie 0-25% ładowania?
Michal Tyrala
2013-03-09 15:22:33 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
A moze to jednak PEBKAC?
Może rozwiniesz temat, co?
Nie. Jesli chciales merytorycznie, to gałąź wyżej. Tu tylko rzucam
orzeszki trollowi. Sorry.

Pszemol
2013-03-09 15:41:50 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
A moze to jednak PEBKAC?
Może rozwiniesz temat, co?
Nie. Jesli chciales merytorycznie, to gałąź wyżej.
Tu tylko rzucam orzeszki trollowi. Sorry.
Raczej próbujesz obwiniać użytkownika za kiepski produkt.
A to nie wina użytkownika że producent nie przemyślał
tej sprawy i nie daje użytkownikowi sygnału kiedy można
już włączyć a kiedy jeszcze za wcześnie... I taka jest prawda.
Michal Tyrala
2013-03-09 16:09:27 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
Tu tylko rzucam orzeszki trollowi. Sorry.
Raczej próbujesz obwiniać użytkownika za kiepski produkt.
Dzielnie brniesz, więc chyba jednak karmię trolla. I nawet mi niezle
idzie. Prawda? :-)

Marek Dyjor
2013-03-10 08:51:37 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
hm...

zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera... :)

myślę że problem jest marginalny.
Michal Tyrala
2013-03-10 09:44:04 UTC
Post by Marek Dyjor
zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera... :)
myślę że problem jest marginalny.
Miszcz pisał o tablecie. A swiat jest jednak pełen posiadaczy tabletów
dla samego posiadania tabletu. Mam? Mam! Pies, że rozładowany ;-)

Pszemol
2013-03-10 13:27:56 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Marek Dyjor
[...]
Następny się znalazł do oceniania co ja mam robić ze swoim tabletem,
jak długo używać i jak często go ładować - no po prostu gratuluję rozumu...
Marek Dyjor
2013-03-10 14:30:30 UTC
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
cóż w ipadzie jak widać nawet jakbyś miał mocniejszą ładowarkę to i tak
musiałbyś czekać aż ipad naładuje akumulator do zaleconego przez jobsa
Pszemol
2013-03-10 15:17:44 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
Post by Michal Tyrala
[...]
Nie ma "mocniejszych" ładowarek niż te na 2A.
Nie wymyślaj więc nieistniejących rozwiązań problemu który tu nakreśliłem.
Michal Tyrala
2013-03-10 14:36:30 UTC
Post by Pszemol
Następny się znalazł do oceniania co ja mam robić ze swoim tabletem,
jak długo używać i jak często go ładować - no po prostu gratuluję rozumu...
Fajne, nie? Tyle, ze to klasyczna iRetoryka, ktorej kawaleczek nawet
pusciles wczoraj w tym wątku.
Miło, że jednak dociera, iż to dość głupia retoryka. :-)

Pszemol
Nie rozumiem - możesz podkręcić nieco jasność wypowiedzi?
Pszemol
2013-03-10 13:26:39 UTC
Post by Marek Dyjor
zastanawiam sie ilu ludzi rozładowuje swoje smartfony do zera... :)
myślę że problem jest marginalny.
Myślę że nie rozładowują świadomie do zera - po prostu zapomną
go wyłączyć i nie będą używać kilka dni - sam się rozładuje do zera.
Ja mam Nexusa 7 od grudnia i zdarzyło się to więcej niż 7-10 razy.

Fakt, używam go sporadycznie, głównie jak jadę gdzieś poza miasto.

Nie sądzę aby mój sposób używania tej tabliczki był niepopularny...
Zresztą nie ma to znaczenia w omawianym przypadku.
jerzu
2013-03-10 10:20:42 UTC
Post by Pszemol
To, że jakiś inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.
To, że Android w Nexusie tak się zachowuje niez anczy, że w innych
telefonach też tak jest. Samsung Galaxy Y, Galxy Mini S3, SE Xperia
NEo V - wszystkie można włączyć po podłączeniu do ładowania. Ba, nawet
nie trzeba czekać do magicznych 4%.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
P.B.
2013-03-10 10:55:43 UTC
On Sun, 10 Mar 2013 11:20:42 +0100, jerzu
Post by jerzu
[...]
Nexus też wystartuje natychmiast po podłączeniu ładowarki. Ale
ładowarki do Nexusa, a nie portu w komputerze - 500mA z komputerowego
USB nie zawsze pokrywa zapotrzebowanie Nexusa na prąd. Wystarczy
włączyć prostą gierkę i mimo podłączenia do komputera poziom baterii
spada. Dopiero dedykowana ładowarka 2A pozwala na pracę i ładowanie
akumulatora jednocześnie. W końcu cztery rdzenie Tegry 3 i 7 cali
wyświetlacza trzeba czymś karmić.
Przemek
Pszemol
2013-03-10 13:29:22 UTC
Post by jerzu
[...]
Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.
P.B.
2013-03-10 13:45:24 UTC
Post by Pszemol
Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.
A mój wystartuje. Sprawdzone.
Przemek
m4rkiz
2013-03-10 14:59:15 UTC
Post by P.B.
Post by Pszemol
Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
Sprawdzone.
A mój wystartuje. Sprawdzone.
a ja sprawdzilem i faktycznie wyglada to delikatna niedorobke
podyktowana pewnie kulawym zabezpieczeniem jej przed glebokim
rozladowaniem

jezeli bateria ma 0% to niezaleznie od tego czy jest czy nie jest
podlaczona do ladowarki (2A lub 3,5A z ktorej teoretycznie moze ssac
ile potrzebuje) nexus sie wylacza

jezeli podladuje sie do 1% (czyli po odczekaniu ok. 1 minuty 30 sekund)
na dolaczonej ladowarce smiga bez problemu

jezeli na kilku procentach baterii podlaczy sie go do usb to zazwyczaj
zuzywa wiecej niz dostaje i oczywiscie tez sie wylaczy

testy zrobione przed ostatnia aktualizacja zauwazylem ze jest dopiero
jak skonczylem sie bawic
Marek Dyjor
2013-03-10 15:13:36 UTC
Post by m4rkiz
Post by P.B.
Post by Pszemol
[...]
pytanie tylko jak miało by wyglądać niekulawe zabezpieczenie?

poza tym z iOSa gdzie po prostu uruchomienie jest zablokowane do
okreslonego poziom baterii i nie ma przebacz.
Post by m4rkiz
jezeli bateria ma 0% to niezaleznie od tego czy jest czy nie jest
podlaczona do ladowarki (2A lub 3,5A z ktorej teoretycznie moze ssac
ile potrzebuje) nexus sie wylacza
widziałem też w sieci ładowarkę 5A...

pojawia sie jeszcze kwestia prądów szczytowych chwilowych, zasilacz nie
wyrabia ale bateria obsługuje takie krótkotrwałe piki (aku litowe potrafią
chwilowo dostarczać olbrzymich prądów), trzeba zauważyć że w tych zabawkach
(tablety i zasilacze) nie ma ze względów wielkości fizycznej miejsca na
większe czy zgoła duże kondesatory robiące to w normalnych laptopach czy
komputerach.

Może też warto zajżeć do instrukcji :) tam pewnie pisze że baterię powinno
sie naładować przed rozpoczęciem pracy :)
jak skonczylem sie bawic
Michal Tyrala
2013-03-10 15:16:47 UTC
Post by Marek Dyjor
widziałem też w sieci ładowarkę 5A...
Ciekawe jakie toto ma przewody i po ilu razach wyrwie gnazdo w
urzadzeniu ;-)
O ile to oczywiscie jest 5A, a nie ,,chińskie'' 5A ;)

Marek Dyjor
2013-03-10 15:20:52 UTC
Post by Michal Tyrala
Post by Marek Dyjor
widziałem też w sieci ładowarkę 5A...
Ciekawe jakie toto ma przewody i po ilu razach wyrwie gnazdo w
urzadzeniu ;-)
O ile to oczywiscie jest 5A, a nie ,,chińskie'' 5A ;)
tak naprawdę to nie wyobrażam sobie używania tabletu bez stacji dokującej...
:)

stoi sobie w kącie biurka i jest zawsze gotowyt do pracy i zabrania gdzies w
drogę.
m4rkiz
2013-03-10 15:44:59 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by m4rkiz
Post by P.B.
Post by Pszemol
[...]
przed zainicjowaniem wylaczenia powinien sprawdzic czy ladowarka
jest podlaczona, ile moze z niej pociagnac i czy bilans mu wychodzi
na plus czy minus, oraz odpowiednio zareagowac, podejrzewam
ze tu jednak jest realizowana jedynie opcja "poziom baterii 0% to
wylaczamy...", ale to tylko moje gdybanie
J.F.
2013-03-10 16:13:13 UTC
Post by m4rkiz
[...]
Nie wiem jak to w tabletach, ale w wielu telefonach wyglada to tak ze
ladowanie wymaga uruchomienia procesora. A procesor zasilany z baterii.
Jesli bateria rozladowana ponad miare, to procesor nie ruszy i ladowania
nie ma.

No, jest ponoc jakis awaryjny uklad, ktory doladowuje bateryjke znikomym
pradem i bez procka, a jak osiagnie minimalne napiecie, to sie procek
uruchomi i ladowanie wlaczy ..

J.
Waldek Godel
2013-03-10 17:04:30 UTC
Post by J.F.
[...]
Pszemolisz.
Od ładowania jest całkiem oddzielny układ.
Ale niektóre telefony pobierają prąd szczytowy większy niż prąd ładowania,
więc potrzebują trochę energii w aku do zbuforowania. Jak jest całkiem
wyładowany, to albo by się cały układ wyłączył albo zapisałby jakieś
brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. Stąd też
zaprogramowany minimalny próg energii.

Choć najrozsądniej miały to zrobione stare Blackberry - telefon się
właczył, żeby był dostęp do informacji, ale nie włączał radia, żeby
ograniczać pobór prądu
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
Marek Dyjor
2013-03-10 17:30:27 UTC
Post by Waldek Godel
Post by J.F.
[...]
BB mają to w ogóle bardzo rozsądnie zrobione

wyłaczają po koleii różne podsystemy.

najpierw WiFi potem BT potem GSM
J.F.
2013-03-10 17:36:21 UTC
Post by Waldek Godel
Post by J.F.
[...]
W androidzie, w iphone, w tabletach ?
Bo niestety wiele telefonow tak ma, ze jak bateria rozladowana bardziej niz
mocno, to wcale nie chca ruszyc.
Post by Waldek Godel
Ale niektóre telefony pobierają prąd szczytowy większy niż prąd ładowania,
więc potrzebują trochę energii w aku do zbuforowania.
Przyzwoitosc nakazuje przy starcie spytac czy nie chce uruchomic w trybie
samolotowym. A w nim pobor pradu niewielki.
Post by Waldek Godel
Jak jest całkiem
wyładowany, to albo by się cały układ wyłączył albo zapisałby jakieś
brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. Stąd też
zaprogramowany minimalny próg energii.
no, przy ambitniejszym systemie powinien miec zapas energii taki aby dac
rade sie bezpiecznie wylaczyc

J.
Pszemol
2013-03-10 19:33:59 UTC
Post by J.F.
Post by Waldek Godel
[...]
Generalnie ambitniejsze urządzenie wie kiedy się włączyć
a kiedy wyłączyć żeby nie było niepotrzebnych nieporozumień
z użytkownikiem który ma urządzenie które niby się włączyło
a nie da się go używać...
Waldek Godel
2013-03-11 01:21:35 UTC
Post by J.F.
Post by Waldek Godel
[...]
Tak, zazwyczaj tak. Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia
pracy układu
Pszemol
2013-03-11 11:21:32 UTC
Post by Waldek Godel
Tak, zazwyczaj tak.
Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia
pracy układu
Miałem do czynienia z takim przypadkiem, że Blackberry Torch,
zostawionym na parę tygodni nieużywany - może miesiąc, wyssał
baterię poniżej normalnych progów (zmierzyłem 2.55V).
Nie chciał się w ogóle ładować. Nawet z oryginalnej ładowarki.
Pomogło dopiero wlanie bateryjcie bezpośrednio trochę prądu
z zestawu starszych 4 paluszków AA do latarki... Niby mierzyły
5,5V ale ogniwa były już stare, na wpół zużyte, więc oporność
tych ogniw wewnętrzna była już duża, więc podłączyłem je na
parę minut "na chama" drutem do baterii wyjętej z BlackBerry.
Dopiero tak potraktowana bateria włożona do telefonu dała
efekt w postaci wystartowania ładowarki... Czy ta bateria jeszcze
kiedyś się naładuje - wątpię, ale i tak była już prawie kaput po
2 i 1/2 rocznym używaniu telefonu, w przeciwieństwie do baterii
w 2 innych telefonach (iPhone4) o takim samym stażu użytkowania.
J.F
2013-03-11 11:38:33 UTC
Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
Post by Waldek Godel
Post by J.F.
Post by Waldek Godel
[...]
A ten rzekomy osobny uklad to nie jest zasilany z ladowarki ?
I od jakiego napiecia dziala ?

J.
Waldek Godel
2013-03-11 21:39:56 UTC
Post by J.F
A ten rzekomy osobny uklad to nie jest zasilany z ladowarki ?
I od jakiego napiecia dziala ?
Pszemolisz^2
Nie układ ładowania, tylko cały układ logiczny, SoC czy jak go tam zwał.
Pszemol
2013-03-10 15:19:14 UTC
To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni rozładowanego.
P.B.
2013-03-10 15:28:41 UTC
Post by Pszemol
To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni rozładowanego.
No rzeczywiście. Potrzebował 30 sekund ładowania. Szok!
Przemek
Pszemol
2013-03-10 15:33:24 UTC
Post by P.B.
Post by Pszemol
To sprawdź proszę jeszcze raz, bo chyba nie miałeś w pełni rozładowanego.
No rzeczywiście. Potrzebował 30 sekund ładowania. Szok!
To sprawdź jeszcze raz, bo jak potrzebował tylko 30 sekund
to nie miałeś w pełni rozładowanego.

Przez "w pełni rozładowany" rozumiem tablet, który zostawiony
włączony na parę dni w stanie uśpienia sam się wyłączył aby
chronić baterię przed nadmiernym rozładowaniem.
Chris
2013-03-11 11:02:26 UTC
Post by jerzu
[...]
Miałem parę w ręku, po podpięciu ładowarki sieciowej startuje od ZERA bez
problemu.
Pszemol
2013-03-09 13:11:10 UTC
Post by Pszemol
- włączam do USB peceta w roli ładowarki...
500mA
No i? Sądzisz że 2.5W mocy to za mało? :-)

Nie ma tu jednak różnicy, bo ten sam efekt jest na ładowarce
z USB takiej do kontaktu w ścianie.
Post by Pszemol
- niestety w tym stanie urządzenie NIE POKAZUJE ile
procent jest już naładowane, to pierwszy ból
moje androidy pokazuja, smiem twierdzic ze nexus tez
(0-25-50-75-100%)
Sugerujesz, że włączy się dopiero jak będzie mieć 25%?
Bo inaczej mnie to nie bardzo obchodzi - chcę wiedzieć
kiedy mogę już włączyć i się nie wyłączy sam...
Post by Pszemol
[...]
bo jezeli uzywa sie dolaczonej ladowarki o 4 razy wiekszym
pradzie mozna z niego normalnie korzystac...
Nieprawda.
Na firmowej ładowarce sieciowej jest ten sam problem.
Post by Pszemol
Jeśli wiemy, że nie
ma energii w baterii to nie reagujemy na próby włączenia
skoro nic, absolutnie nic one nie dadzą i tylko wyładują
baterię która i tak nie jest jeszcze naładowana?
oczywiscie ze dadza przy uzyciu DOLACZONEJ LADOWARKI
??? Cały czas Nexus był podłączony do peceta.
Post by Pszemol
[...]
co powoduje zwiekszenie czasu ladowania z gniazda w
komputerze o kilkaset %
I co z tego, skoro można go używać a jak się chce szybciej
to można wyłączyć? W przypadku Nexusa nie wiadomo
kiedy można go włączyć a jak się go próbuje włączyć to
zużywa tą nienaładowaną baterię tylko po to aby powiedzieć
użytkownikowi że właśnie się wyłącza - już po zarejestrowaniu
się jako USB Storage w pececie, a więc można zacząć jakieś
kasowanie, kopiowanie które zostanie przerwane w trakcie
bo tablet się postanowił wyłączyć. Nie kłóć się bo to jest kupa.
Post by Pszemol
Nie ma zgadywanek, nie ma włączania gdy się nie może
włączyć, nie ma wkurzania urzytkownika który myśli że
już można coś sprawdzić tylko po to aby dowiedzieć się
że urządzenie się właśnie wyłącza - konkluzja?
przeciez apple wie lepiej...
I dobrze bo powinno wiedzieć kiedy urządzenie ma na tyle
prądu w baterii aby dało się go używać w czasie ładowania.
A Google niestety nie wie, bo jest głupie.
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
chyba ze ma sie mozg i potrafi sie go uzywac, wtedy mozna
przyjemnie korzystac z urzadzenia ktore nie probuje
'myslec' za ciebie...
Chyba nie zrozumiałeś co przeczytałeś.
Marek Dyjor
2013-03-10 08:59:35 UTC
Post by Pszemol
Post by Pszemol
[...]
a jaką wydajność ma ta ładowarka gniazdkowa?

bo szybki przegląd internetu wskazuje że są łądowarki 500mA 750mA i 2.5A

orzeszki przeciw dolarom że w standarcie HTC daje najsłabszą ładowarkę, taką
która nałąduje akumulator ale nie jest w stanie równolegle łądować
wyczyszczonego do zera akumulatora i zasilać smarta.

Wybacz ale system nie wie jak jest z łądowarka, dowiaduje sie o tym w chwili
gdy system zasilania zasignalizuje spadek napięcia zasilacza.

Kup sobie mocniejszą ładowarkę. a w kompach można ustawić czasem jeden port
jako port ładowania sprzętu wtedy on potrafi dawać bodajże 1 czy 1.5A a nie
standardowe 500mA.
Michal Tyrala
2013-03-10 09:31:32 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
[...]
Miszcz ma ASUSa ;-)

A HTC do telefonu daje 1A (wg BMW max 900mA idzie w aku). Samsung do
Taba dał 2A, z czego wg BMW do baterii idzie max 1650mA (maxy w sensie
prąd na wyładowanej baterii, bo litówki jakoś się wg exp(-t) ładują...

Co nie zmienia faktu, że gupi telefon (jednak mniejszy wyswietlacz i
zwykle slabsze flaki niz tablety) jak robił w pociagu za Aero2->WiFi to
w chwilach kryzysu zasiegowego wpieprzał 2.1A. I był zdechł w ca godzinę
(choc pewnie powinien się od razu wylaczyc ;-))) mimo podlaczonego
ładowania.
Post by Marek Dyjor
Kup sobie mocniejszą ładowarkę. a w kompach można ustawić czasem jeden port
jako port ładowania sprzętu wtedy on potrafi dawać bodajże 1 czy 1.5A a nie
standardowe 500mA.
Z ciekawosci: USB 2, czy 3? Bo 3 AFAIR z definicji moze dac 1A?

(*) BMW = Battery Monitor Widget

Pszemol
2013-03-10 13:23:40 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
Post by Pszemol
[...]
To jest oryginał od Nexusa 7.
Post by Marek Dyjor
[...]
Skąd u Ciebie teza, że wyczyszczony akumulator do zera bierze więcej prądu
w czasie ładowania? Skąd wiesz, czy nie ładują stałym prądem cały czas aż
do momentu naładowania, gdzie zmieniają na prąd malutki, podtrzymujący?
Post by Marek Dyjor
[...]
Kupienie mocniejszej ładowarki NIC TU NIE DA.
Skup się i przeczytaj jaki problem opisałem...

Nie skarżę się na to, że tablet ładuje się zbyt powoli - skarżę się na to że
w czasie
ładowania go od zera NIE WIADOMO KIEDY JUŻ MOŻNA GO WŁĄCZYĆ i jedyne
co możesz zrobić w takiej sytuacji to spróbować go włączyć i jak się nie
wyłączy
to cool, ale jak włączysz za wcześnie to się wyłączy i tylko się wkurzysz
opóźniając
moment na który czekasz...
ToMasz
2013-03-09 18:46:31 UTC
Post by Pszemol
- używam urządzenie na baterii... zostawiam włączone
jak 99% ludzi
Post by Pszemol
- zapominam o nim kilka dni, bateria się wyładowuje - ok
zapominasz o przedmiocie wartym wypłatę? Po cholere go kupiłeś? Dobra,
wolno Ci, kto bogatemu zabroni. jednak zgodzisz się ze to marginalny
przypadek? Powiedzmy 5%
Post by Pszemol
- włączam do USB peceta w roli ładowarki...
WOW! Znowu jedyna słuszna odpowiedź brzmi: kto bogatemu zabroni
posiadania ładowarki za cenę wypłaty? Tak normalnie ładowarką za 1 euro
się nieda? Teraz prawdopodobieństwo że ktoś powtórzy Twój wyczyn spadło
poniżej 1%
Post by Pszemol
pokazuje się
na pustym ekranie biała ikonka bateryjki i znika...
W Twoim telefonie czy w każdym androidzie? A sory, Ty niewiesz że
android to system operacyjny... Zapomniałem.
Post by Pszemol
- niestety w tym stanie urządzenie NIE POKAZUJE ile
procent jest już naładowane, to pierwszy ból
Takie kosteczki migają na baterii. Co za różnica ile procent ma bateria.
jak ma 19 to źle a 21 dobrze?
Post by Pszemol
- próba włączenia go po kilkunastu minutach ładowania
nastąpi tylko u Ciebie. niema więcej ludzi na świecie którzy Wykonali
powyższe 4 punkty.
Post by Pszemol
daje efekt taki,(bla bla bla)
wyłącz kabelek, włącz telefon, włącz kabelek. Przeszło Ci? Wszystkie
moje telefony wyłączały się jak miały słabą baterię, ale dały się
włączyć ponownie, chociażby po to aby wywalić komunikat że następuje
wyłączenie z powodu słabej baterii. ale jednak teflon "wstawał".
Post by Pszemol
Pytam się teraz - PO JASNĄ CHOLERĘ pozwala się włączyć
skoro absolutnie nie ma użytkownik kontroli
Żeby przeflaszować system który nie wstaje.

ToMasz
Pszemol
2013-03-09 19:00:38 UTC
Post by Pszemol
[...]
Po pierwsze - jaką wypłatę?? Kto gdzie zarabia $250?
Nawet tygodniówka jest kilkarazy większa...

Po drugie - gdzie tam widzisz marginalny przypadek że
zostawiłeś tableta nieużywanego a włączonego na parę dni??
Jeśli Ty używasz swojego codziennie to chyba jest to jakieś
uzależnienie, nie sądzisz? :-) U mnie ten tablet to piąte urządzenei
poza domowym desktopem, domowym laptopem, domowym
iPhonem5 i drugim laptopem w biurze... Trudno aby miał
dużą używalność, choć to się zmienia w podróżach bo czasem jest
jedenym dodatkiem do telefonu (nie zawsze biorę lapka w drogę).
Post by ToMasz
Post by Pszemol
[...]
Dobrze się czujesz? :-)
Biorę wyładowanego tableta - ładuję 5 minut z gniazdka w ścianie,
myślę sobie że pewnie mu już starczy - przekładam kabelek do
peceta bo celem moim jest przekopiowanie filmu na tabliczkę
z peceta przed podróżą no i ... mam problem bo nie wiem kiedy
można tableta włączyć a kiedy jeszcze za wcześnie. Bubel niestety.
Post by ToMasz
Takie kosteczki migają na baterii. Co za różnica ile procent ma bateria.
jak ma 19 to źle a 21 dobrze?
Czytasz w ogóle to na co odpisujesz?
Różnica jest drastyczna bo powyżej jakiegoś tam progu tablet
się włączy i będzie go można używać - poniżej tego progru tablet
się włączy tylko po to aby napisać komunikat "powering off"
po czym się ładnie wyłączyć. I znowu apiać od nowa...
Post by ToMasz
[...]
Ty jednak nie przeczytałeś tego na co odpisujesz...
A po co ma mi się włączyć urządzenie skoro nie mogę go używać?
??? Dobrze się czujesz?
ToMasz
2013-03-09 22:24:01 UTC
Post by Pszemol
Dobrze się czujesz? :-)
Biorę wyładowanego tableta - ładuję 5 minut z gniazdka w ścianie,
myślę sobie że pewnie mu już starczy -
WŁĄCZASZ, idziesz, odpala się system, masz informacje o niskim stanie
Post by Pszemol
przekładam kabelek do
peceta bo celem moim
(...)
i kopiujesz i ładujesz....
Co jeszcze?
ToMasz
Pszemol
2013-03-09 23:26:04 UTC
Post by ToMasz
Post by Pszemol
Dobrze się czujesz? :-)
Biorę wyładowanego tableta - ładuję 5 minut z gniazdka w ścianie,
myślę sobie że pewnie mu już starczy -
WŁĄCZASZ, idziesz, odpala się system, masz informacje o niskim stanie
Post by Pszemol
przekładam kabelek do
peceta bo celem moim
(...)
i kopiujesz i ładujesz....
Co jeszcze?
No to, że znowu nie przeczytałeś tego co napisałem... :-)

Nie możesz kopiować, bo system Ci się wyłącza mimo podłączenia
do ładowarki USB (czy to takiej z gniazdka ściennego czy peceta).
ToMasz
2013-03-10 08:53:21 UTC
Post by Pszemol
Nie możesz kopiować, bo system Ci się wyłącza mimo podłączenia
do ładowarki USB (czy to takiej z gniazdka ściennego czy peceta).
zepsuty model, a nie android
ToMasz
Pszemol
2013-03-10 13:30:28 UTC
Post by ToMasz
Post by Pszemol
Nie możesz kopiować, bo system Ci się wyłącza mimo podłączenia
do ładowarki USB (czy to takiej z gniazdka ściennego czy peceta).
zepsuty model, a nie android
Jasne... :-))) Android jest święty - to napewno nie Google tylko Asus
coś schrzanił... Na Androida nie wolno powiedzieć złego słowa bo
to bluźnierstwo u zaślepionych religijnych fanatyków :-)
Marek Dyjor
2013-03-10 14:42:38 UTC
Post by Pszemol
Post by Pszemol
[...]
pierniczysz...

nikt tutaj nie broni androida. Nie ma tutaj fanatyków tego systemu.

każdy system ma swoje wady i zalety i tyle i aż tyle.
Pszemol
2013-03-10 15:21:01 UTC
Post by Marek Dyjor
nikt tutaj nie broni androida. Nie ma tutaj fanatyków tego systemu.
No toś mnie teraz rozbawił :-)) Aż się tu roi od nich...
Post by Marek Dyjor
każdy system ma swoje wady i zalety i tyle i aż tyle.
Krótki test:
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej uciążliwe.
P.B.
2013-03-10 15:39:32 UTC
Post by Pszemol
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej
uciążliwe.

Ja opiszę tylko jedną: brak możliwości zdefiniowania kilku
użytkowników, którzy mogą na przemian używać jednego urządzenia nie
podgladając swojej aktywności - tak jak w Windows. Podobno problem
nie istnieje w Androidzie 4.2, ale w starszych to duży kłopot - każdy
musi mieć własne urządzenie.

Jakie trzy wady iPhone są najbardziej uciążliwe dla Ciebie?
Przemek
P.B.
2013-03-10 16:07:09 UTC
Post by Pszemol
Post by Pszemol
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej
uciążliwe.
No to jeszcze dwie:
Absurdalnie mała pamięć na programy w starszych urzadzeniach: bardzo
irytujące w HTC Wildfire i Wildfire S. Niby można przenosić aplikacje
na kartę SD, ale nie wszystkie i efekcie telefon tylko z FB i mapami
Google ma problem z brakiem pamięci. Tablety i współczesne telefony
mają po kilka MB pamięci i problemu nie ma.
Drugi problem to fabryczny launcher zafiksowany na pozycji pionowej w
większości telefonów. Irytujące, gdy używa się fona jako nawigacji
samochodowej. Wpięty poziomo w uchwyt, a gdy ktoś dzwoni, albo trzeba
wybrać numer, to ekran wraca do pozycji pionowej. Wystarczy wgrać
Apex, albo Nova Launcher i po problemie, ale powinno to być dostępne
po wyjęciu z pudełka.
Przemek
Pszemol
2013-03-10 19:35:38 UTC
Post by Pszemol
[...]
Ja Ci się zrewanżuję takim samym przykładem - wadą jest brak
możliwości wysłania MMSów, problem nie istnieje w najnowszym iOS :-)
P.B.
2013-03-10 19:55:23 UTC
Post by Pszemol
Ja Ci się zrewanżuję takim samym przykładem - wadą jest brak
możliwości wysłania MMSów, problem nie istnieje w najnowszym iOS :-)
Oczywiście w iPhone można założyć tyle profili użytkowników ile
potrzeba? Tak by dzieci grając w Angry Birds nie odpowiedziały
niechcący na maila id szefa?
Pytam, bo nie wiem. Chyba w tak amajzing sprzęcie to oczywista
funkcjonalność...
Przemek
Bydlę
2013-03-11 18:56:07 UTC
On 2013-03-10 20:55:23 +0100, P.B. <***@wp.pl> said:
(ciach głupawe wojenki o wyższości jednej firmy nad drugą czy trzecią)
Tak by dzieci grając w Angry Birds nie odpowiedziały niechcący na maila
id szefa?
A kto normalny daje dzieciom do zabawy służbowy telefon?
Bydlę
JoteR
2013-03-11 19:10:30 UTC
Post by Bydlę
Tak by dzieci grając w Angry Birds nie odpowiedziały niechcący
na maila id szefa?
A kto normalny daje dzieciom do zabawy służbowy telefon?
A kto normalny daje dzieciom do zabawy swój prywatny telefon?
Jeszcze zepsują... ;->

JoteR
Bydlę
2013-03-11 21:30:15 UTC
Post by JoteR
Post by Bydlę
[...]
Prywatny może dawać - jego telefon, jego święte prawo.
Kto bogatemu zabroni?
;>
Bydlę
P.B.
2013-03-11 22:18:49 UTC
Post by Bydlę
A kto normalny daje dzieciom do zabawy służbowy telefon?
A to nie można mieć skonfigurowanej służbowej skrzynki pocztowej w
prywatnym tablecie?
To zresztą tylko przykład. Równie dobrze może być korespondencja na
prywatnej poczcie z nauczycielem małolata. Generalnie pomysł, że
wszyscy użytkownicy widzą aktywność pozostałych jest niezbyt
szczęśliwy.
Przemek
Bydlę
2013-03-13 22:21:00 UTC
Post by P.B.
Post by Bydlę
A kto normalny daje dzieciom do zabawy służbowy telefon?
A to nie można mieć skonfigurowanej służbowej skrzynki pocztowej w
prywatnym tablecie?
Pomijam zachcianki, ale skąd się nagle wziął tablet, skoro mowa była o
telefonie?
===
Post by P.B.
Oczywiście w iPhone można założyć tyle profili użytkowników ile
potrzeba? Tak by dzieci grając w Angry Birds nie odpowiedziały
niechcący na maila id szefa?
===
Post by P.B.
To zresztą tylko przykład.
Nietrafiony.
Zajmijmy się jednak tym prawdziwmy problemem - czyli służbowym telefonem.
:-)

(jeśli chcesz mimo to drążyć, to: kto normalny używa swojego telefonu,
jako służbowego, bez stosownej rekompensaty ORAZ daje taki quasi
służbowy telefon dzieciom do zabawy?)
Post by P.B.
Równie dobrze może być korespondencja na prywatnej poczcie z
nauczycielem małolata.
A, jeśli ktoś daje dziecko do zabawy telefon, to liczy się z tym, że
dziecko taki telefon utopi, zgubi, zniszczy...
...więc taki delikwent wyjmie z pudełka drugi, trzymany na taką
okoliczność i odtworzy wszystko z chmury - ot, parę minut mu to
zajmie...
;>>>
Post by P.B.
Generalnie pomysł, że wszyscy użytkownicy widzą aktywność pozostałych
jest niezbyt szczęśliwy.
Powtarzam pytanie: po jaki penis dawać dziecku do zabawy telefon, skoro
jest on taki ważny?
;>
Bydlę
Pszemol
2013-03-12 05:17:58 UTC
Post by Pszemol
[...]
Nie, nie jest oczywista...
Jakkolwiek w przypadku tabliczki mogę sobie wyobrazić potrzebę
używania jej przez wielu użytkowników to już w przypadku telefonu
nie - jest to dosyć osobiste urządzenie telekomunikacyjne...
Marek Dyjor
2013-03-12 09:42:53 UTC
Post by Pszemol
Post by P.B.
Post by Pszemol
[...]
imho to tablety i ich systemy operacyjne były pomyślane jako coś
osobistego...

u mnie w domu tablet sobie stoi na bazie i wszystcy z niego korzystamy.

Własnie sobie ostatnio uświadomiłem że u moich rodziców była biblioteka
pełna książek encyklopedii i innych, jak coś trzeba było sie dowiedzieć to
szukałem po literaturze, teraz mam table a funkcję spełnia podobną.
Pszemol
2013-03-28 12:22:16 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
Post by P.B.
Post by Pszemol
[...]
Zgadzam się z Tobą - tablet jest mniej osobisty niż telefon, który mam
w kieszeni a nie na półce w gablotce...
Michal Tyrala
2013-03-10 15:58:40 UTC
Post by Pszemol
Post by Marek Dyjor
nikt tutaj nie broni androida. Nie ma tutaj fanatyków tego systemu.
No toś mnie teraz rozbawił :-)) Aż się tu roi od nich...
ONI są wszędzie.
Post by Pszemol
Post by Marek Dyjor
każdy system ma swoje wady i zalety i tyle i aż tyle.
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej uciążliwe.
Pewnie zaraz tego pozaluje, ale niech bedzie:
1. brak mozliwosci wlaczenia swapa/burdel w serwisach
2. brak swobodnego okreslania miejsca zainstalowania aplikacji (w
slabych sprzetowo urzadzeniach)
3. IDIOTYCZNY sposob umieszczania urodzin osob z kontaktow w kalendarzu
(niektorzy producenci robia tu cos po swojemu, metoda od google jest
porąbana)

Plus obecnie: Android 4.x ma cos popieprzone z alertami z chyba innych
niz glowny kalendarz.

Machniesz dla iOSa? Czy jak przystało na rasowego, iOS jest bez wad?

m4rkiz
2013-03-10 16:01:37 UTC
Post by Marek Dyjor
każdy system ma swoje wady i zalety i tyle i aż tyle.
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej uciążliwe.
alez prosze bardzo:

brak sensownego loga systemowego bez doinstalowywania dodatkowych
aplikacji

dupiaty google play, ergonomia zarzadzania aplikacjami jest zerowa,
chociaz od kiedy dodali mozliwosc usuniecia aplikacji z listy zaczyna
wygrzebywac sie z dna (brakuje mi np. mozliwosci wygodnego utworzenia
na www listy aplikacji instalowanych na urzadzeniu itd.)

domyslnie wlaczone dane w gsm w kazdym (poza jednym) telefonie
ktory mialem

brak mozliwosci zrobienia pelnego backupu urzadzenia

(nawet jezeli posiada sie roota i zainstaluje cwm to backup da sie
zrobic ale nie da sie go przywrocic po wgraniu romu ktory
jest np. inaczej partycjonowany, teoretycznie full backup zrobic mozna
np. w telefonach opartych m.in. na tegrze 2 [wazelina dla
niebrickowalnego p990], ale jest to kopanie sie z koniem...)

inne moje bolaczki zostaly w wiekszosci rozwiazane w 4.2
(wyswietlanie suwakow audio, mozliwosc wylaczenia tego denerwujacego
pikniecia po uzyciu fizycznych przyciskow glosnosci)
lub maja zwiazek z wynalazkami pojedycnczych producentow a nie
systemem jako takim
Marek Dyjor
2013-03-10 17:01:11 UTC
Post by Marek Dyjor
każdy system ma swoje wady i zalety i tyle i aż tyle.
napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej
uciążliwe.
1. brak sensownej obsługi flasha
2. brak playera do systemu squeezebox, jest tylko sterownik.
3. brak playera ze sterowniem do systemu dvbviewer

w tym sęk że ja nie oczekuję od systemu operacyjnego jakiś cudów na kiju.

mam tablet sony i jestem z niego zadowolony, chodzi jak trzeba, robi co ma
robić, ma dobry ekran, ładną obudowę.

jestem zadowolony też z windows :)

nie byłem zadowolony za to z telefonu z symbianem.
Marek Dyjor
2013-03-10 09:18:33 UTC
Post by Pszemol
Post by ToMasz
Post by Pszemol
Dobrze się czujesz? :-)
Biorę wyładowanego tableta - ładuję 5 minut z gniazdka w ścianie,
myślę sobie że pewnie mu już starczy -
WŁĄCZASZ, idziesz, odpala się system, masz informacje o niskim stanie
Post by Pszemol
przekładam kabelek do
peceta bo celem moim
(...)
bo port USB z komputera ma za mały prad zasilania
Pszemol
2013-03-10 13:30:58 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Pszemol
Post by ToMasz
Post by Pszemol
Dobrze się czujesz? :-)
Biorę wyładowanego tableta - ładuję 5 minut z gniazdka w ścianie,
myślę sobie że pewnie mu już starczy -
WŁĄCZASZ, idziesz, odpala się system, masz informacje o niskim stanie
Post by Pszemol
przekładam kabelek do
peceta bo celem moim
(...)
Tak samo jest przy oryginalnej ładowarce od Nexusa 7.
J.F.
2013-03-10 15:31:03 UTC
Post by Pszemol
[...]
A co na ten temat mowi instrukcja ?
Post by Pszemol
[...]
Hm, nieco usprawiedliwiajac - trudno okreslic ile jest, trudno tez okreslic
ile potrzeba.
Post by Pszemol
Jak to się dzieje w iOS? Ano zaczynamy tak samo, od
całkowicie wyładowanego iPhone 4 lub iPhone 5.
I zostawionego dodatkowo na dwa tygodnie ?
Post by Pszemol
Włączamy do USB w celu ładowania... Co się dzieje?
Ano ikona postępu ładowania pojawia się w kolorze
czerwonym Z NUMERYCZNYM OKREŚLENIEM % STANU
naładowania baterii, np. 2%.
Niepotrzebnie czerpie energie znaczy sie :-)
Post by Pszemol
W tym stanie urządzenie
NIE REAGUJE na guzik włączania - po prostu się nie
włącza.
No jakze to - nie reaguje ? Zepsulo sie ? Do do serwisu :-P
Czemu sie nie pokaze "poczekaj na 4%" ?
A instrukcja co na to ?
Post by Pszemol
Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!
A czemu sie samo wlacza ? Moze sobie nie zycze :-P
Post by Pszemol
Nie ma zgadywanek,
No jak nie ma ? Przeciez napisales - ladowanie jest, a wlacznik nie dziala
:-)
Post by Pszemol
nie ma włączania gdy się nie może włączyć,
Ale dlaczego nie moze sie wlaczyc ? Przeciez zasilanie jest.
Owszem, gsm wymaga troche pradu, ale przeciez mozna opoznic tylko wlaczenie
tego modulu :-P
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
A ile lat zajelo wypuszczenie upgrade z MMS ?
A jakbym tak chcial przetransmitowac pliki miedzy komputerem a iphonem, to
juz sie da, czy jeszcze nie w tej wersji ?

P.S. Android wzorem cnot wszelakich bynajmniej nie jest, i wk* mnie tez.

J.
ALEX Alpha MR
2013-03-10 16:59:45 UTC
Post by J.F.
Post by Pszemol
Jak to się dzieje w iOS? Ano zaczynamy tak samo, od
całkowicie wyładowanego iPhone 4 lub iPhone 5.
I zostawionego dodatkowo na dwa tygodnie ?
A przez te 2 tygodnie iPhone automagicznie stał się tabletem.
Post by Pszemol
[...]
Najpierw timkuk musi wynaleźć usb. Ciekawe czy kiedykolwiek to nastąpi.
--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy
:-D
Marek Dyjor
2013-03-10 17:05:48 UTC
Post by ALEX Alpha MR
Post by J.F.
Post by Pszemol
[...]
no nie żartuj przecież na pewno można sie połączyć z siecią domową przez
WiFi i sobie kożystać z udostepnionych zasobów.
ALEX Alpha MR
2013-03-10 17:19:30 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by ALEX Alpha MR
Post by J.F.
Post by Pszemol
[...]
iOS, Droid i Winda w jednej sieci? Wstydziłbyś się pisać takie herezje.
:-D
m4rkiz
'myslec' za ciebie...
fReLuZ
2013-03-10 20:32:49 UTC
Jak caly linux... poskadanie roznych programow - nieprzemyslane od A do
Z... inna sprawa, ze Android w porownaniu do zwyklego Linuxa jest super
przemyslany - wszystkie aplikacje ywgladaja podobnie maja jeden
framework Androidowy.. i super dzialaja..ale jak zajdziemy nizej... do
kernela to juz wolna amerykanka producentow - kazdy inny!!!

A iOs jedna firma to trzyma w ryzach i dlatego jest lepiej...ale
jednoczesnie bez takie skalowalnosci/uzytecznoesci..gadasz na skype,
ktos pyta abys otworzyl przeslanego mailem excela i go skomentowal,
otwierasz maila i co sie dzieje? Przestajesz slyszec rozmowce! A na
Android slyszysz nadal...

Troszke inna filozofia 2 systemow!
Pszemol
2013-03-28 12:25:34 UTC
Post by fReLuZ
[...]
Nie wiem o czym Ty mówisz - Skype przechodzi wtedy do górnego
marginesu ekranu jako czerwona belka aktywnej rozmowy (tak jak
gdybyś rozmawiał przez telefon i chciał maila sprawdzić) i Ty możesz
sobie tego maila w czasie normalnej (video)rozmowy sprawdzić.
Nie ma problemu jaki tu opisałeś.
Sam tego doświadczyłeś czy może ktoś Ci to opisywał? A może spekulujesz?
atm
2013-03-12 13:26:38 UTC
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Mnie bardziej irytowalaby delikatna farba (bo inaczej ciezko to nazwac) ;]
http://smartfan.pl/jak-wyglada-obudowa-czarnego-iphone-5-po-2-miesiacach-uzytkowania/

No chyba, ze telefon bedzie w prezerwatywce ale za takie rozwiazania
dziekuje.
Wojciech "Spook" Sura
2013-03-14 17:10:33 UTC
W dniu 09.03.2013 o 01:39 Pszemol <***@polbox.com> pisze:
(...)

Znaj=B1c =BFycie, to Apple to rozwi=B1zanie opatentowa=B3o i trzeba pewn=
ie buli=E6 =

miliony dolar=F3w, =BFeby tak oczywisty pomys=B3 zrealizowa=E6 we w=B3as=
nym =

urz=B1dzeniu. Witamy w =B6wiecie patent=F3w.

Pozdrawiam -- Spook.

-- =

! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !
ZS
2013-03-14 20:04:44 UTC
Post by Pszemol
[...]
A to ciekawostka bo u mnie w Defy z CM działa to podobnie. Gdy podłaczę
rozładowany to po włączeniu pokazuje się ikona na cały ekran baterii z
procentami. Jak dojdzie do 10 czy 20% telefon się sam włączy.
Co ciekawe jeżeli go podłączę do ładowarki i nie wcisnę włączania to się
nie włączy. Czyli to kwestia romu. Niestety na androidzie trzeba
kombinować. Teraz chcę przesiąść się na jiayu g3 i obawiam się że rom
będzie silnie denerwujący jak oryginalny w defy.
c***@gmail.com
♦ Stacja Zajebalowo-Koluszki ♦
2020-08-04 02:25:49 UTC
***@gmail.com cytuje banjaluki....

Natychmiast odstaw prochy i alkohol!
Stacja Zajebalowo-Koluszki
2020-08-04 07:24:17 UTC
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Widzę jakieś wykopaliska.

Ale dzięki za rozśmieszenie o poranku ;-)
2020-08-04 07:27:28 UTC
PS. Napisz proszę co się dzieje w ajfonie kiedy podłączysz do ładowania

System się sam uruchomi?

Miałem tak w Nokii 1020. Bardzo przydatne gdy się używa w samochodzie
jako nawigacji.
Niestety Androida ze względów pryncypialnych (bezpieczeństwo) NIE I JUŻ
HongDongDigiBong
2020-08-05 23:59:26 UTC
zDUPY bździ na żółto i cuchnie...
System się sam włączy
Fora do weterynarza, ten załączy co trzeba...

Powinien tez sieczkarnie unieruchomić!

Powinien tez styje zabetonować!

... na resztę zostawię sobie czas...
foder todos os devotos
2020-08-06 06:17:29 UTC
Jak to dobrze że gimbaza niedługo pójdzie normalnie do szkoły ;-)
PiteR
2020-08-06 07:35:14 UTC
Date: Fri, 8 Mar 2013 18:39:26 -0600
Post by Pszemol
Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))
Pszemol żyjesz? Odezwij się ;)
--
Piter

człowiek chciał być królem planety