Czy moge zerwac umowe?
Michał Drabarek
2005-02-20 21:45:43 UTC
Witam!

Mam taką prośbe: mianowicie duzo ostatni sie mówi o tym ze mozna zrywać umowy
z powodu nieoczekiwnych podwyżek! Jestem w erze od 1999 roku wiec juz ładny
kawałek czasu, ale teraz mając MOJA 40 cjciałem przejsc do nowych taryf! lecz
wiadomo jak era wykołowała tych co mają MOJA 40... szkoda gadać :-(

Wracając do tematu: w umowie mam napisane tak:

"Postanowienia paragrafu 11 pkt.4 nie mają zastosowania w przypadku gdy w
okresie na który została zawarta umowa na zas oznaczony PTC podwyzszył ceny
świadczących usług telekomunikacyjnych w częsci bezpośrednio dotyczącej
Klienta. W takim przypadku Klient ma prawo ozwiązań umowe na zasadach
okreslonych w punkcie 11 podpunkt 1 bez konieczności zapłaty kary umownej,
składając oświadczenie o rozwiązaniu umowy nie później jednak niż do dnia
poprzedzającego dzień wprowadzenia nowych cen usług"

Czy na podstawie tego punktu jak bedzie jakś podwyżka ( tylko własnie o jakiej
to mowa podwyżce cały czas na grupie ? :-) ) moge zerwac umowe z operatorem?

Dziekuje z wszelkie inforamcje!
pozdraiwam

kaczor
Skylla
A kiedy niby ma się zmienić cennik dla Moja 40???
Michał Drabarek
2005-02-20 22:09:24 UTC
Post by Michał Drabarek
to mowa podwyżce cały czas na grupie ? :-) ) moge zerwac umowe z operatorem?
A kiedy niby ma się zmienić cennik dla Moja 40???
nie chodzi mi o zmiane cennika w MOJA 40 tylko ostatnio głośno jest o jakiś
podwyżkach, ze niby podatek jakiś sie zmienia - takie cos gdzieś usłyszałem
wiec dlatego sie pytam...
Marcin
2005-02-20 22:38:19 UTC
nie chodzi mi o zmiane cennika w MOJA 40 tylko ostatnio g³o¶no jest o
jaki¶ podwy¿kach, ze niby podatek jaki¶ sie zmienia - takie cos
gdzie¶ us³ysza³em wiec dlatego sie pytam...
Podatek (zapewne chodzi ci o 22% VAT na internet) p³acisz skarbowi pañstwa a
nie operatorowi - Era cen na nic nie podniesie.

Marcin
<Dick>
2005-02-20 23:51:20 UTC
Post by Marcin
[...]
Je¿eli rzeczywi¶cie chodzi o internet to wygrana raczej po stronie abonenta.
W umowach ceny dotycz± brutto a nie netto.

Mam podobn± sytuacjê z Telewizj± Kablow± i Internetem Chello,
po wprowadzeniu VAT-u pojawi³a siê nowa ni¿sza przep³ywno¶æ
i oferta, ¿e mogê przej¶æ na tañszy abonament lub pozostaæ
i p³aciæ wiêcej.

Albo mogê zerwaæ umowê ale wtedy zap³acê za trzy miesi±ce
promocyjne 0 z³, czyli jak widaæ kot tzn. UPC spada na cztery ³apy.

A w sumie to itak nie jest Œle bo ten VAT mo¿na bêdzie sobie odliczyæ
na koniec roku od podatku (o ile siê nie myle max ok. 680 z³).

pozdr.
jeendrek
2005-02-21 00:07:00 UTC
Post by Marcin
Podatek (zapewne chodzi ci o 22% VAT na internet) p³acisz skarbowi pañstwa a
nie operatorowi - Era cen na nic nie podniesie.
Prezes Urzêdu Regulacji Telekomunikacji i Poczty przypomnia³ wczoraj, ¿e
podniesienie do 22 proc. podatku VAT na us³ugi dostêpu do Internetu mo¿e
spowodowaæ wzrost cen tych us³ug, je¶li dostawcy Internetu nie obni¿± cen.
URTiP przypomina, ¿e o ka¿dej podwy¿ce cen operator powinien informowaæ
klientów na pi¶mie z miesiêcznym wyprzedzeniem. W przypadku podwy¿ki abonent
ma prawo wypowiedzieæ umowê, za¶ operator nie ma prawa ¿±daæ odszkodowania.
Niepoinfor-mowanie klientów w terminie o podwy¿ce jest naruszeniem ustawy
Prawo telekomunikacyjne.

jendrek
Philipek
2005-02-21 08:58:01 UTC
jaja sobie robicie :)
jak byk napisane ze jesli ceny ulegaja zmianie w wyniku zmiany
prawa podatkowego to te wypowiedzenia mozecie sobie wsadzic... ;)

Filip
J.F.
2005-02-21 18:11:09 UTC
Post by Philipek
jaja sobie robicie :)
jak byk napisane ze jesli ceny ulegaja zmianie w wyniku zmiany
prawa podatkowego to te wypowiedzenia mozecie sobie wsadzic... ;)
To wcale nie jest takie pewne - cena sie zmienila :-(

Jest za to mozliwe ze era obnizy ceny netto na internet dla starych
taryf [z ktorych ludzie i tak beda rezygnowac powoli] .. albo umozliwi
migracje do nowych :-)

Zaraz - vat juz obowiazuje, to co Era zrobila ?
Poinformowala klientow o podwyzce [nie przypominam sobie],
nie poinformowala i podniosla, obnizyla netto ?

J.
Marcin
2005-02-21 19:26:01 UTC
Post by J.F.
Zaraz - vat juz obowiazuje, to co Era zrobila ?
Poinformowala klientow o podwyzce [nie przypominam sobie],
nie poinformowala i podniosla, obnizyla netto ?
VAT na Internet bedzie obowiazywal od 01.03.2005 - ERA poinformowala o tym
drukujac informacje na fakturze.
spp
2005-02-22 07:44:16 UTC
Post by Michał Drabarek
nie chodzi mi o zmiane cennika w MOJA 40 tylko ostatnio głośno jest o
jakiś podwyżkach, ze niby podatek jakiś sie zmienia - takie cos
gdzieś usłyszałem wiec dlatego sie pytam...
Podatek (zapewne chodzi ci o 22% VAT na internet) płacisz skarbowi państwa a
nie operatorowi - Era cen na nic nie podniesie.
Taką interpretację można stosowć do przedsiębiorstw.
Dla osoby fizycznej Era podnosi cenę.
Sprawdzić w umowię czy zastrzeżono możliwość zmiany cen w razie
zmany podatków.

Pozdrawiam
ssp
Michał Drabarek
2005-02-22 09:07:50 UTC
Post by spp
Post by Michał Drabarek
[...]
Nie mam nic w umowie na temat podatków! jest tylko to ze jak cos ze nie moge
nic zmieniać w stosunku do mnie... czy cos takiego...
J.F.
2005-02-20 22:07:05 UTC
Post by Michał Drabarek
[...]
Jesli nie wiaze cie zadna umowa terminowa, to zawsze mozesz zerwac
umowe [w ciagui miesiaca]. A jak cie wiaze - to w Erze tez mozesz
zerwac, ale kare umowna zaplacisz.
Post by Michał Drabarek
[...]
Mozesz. Tylko ze:
- era jakos nie wprowadza podwyzek, kto ma terminowa umowe ciagle moze
korzystac na umowionych wczesniej warunkach.

- jak widzisz musi byc to podwyzka dotyczaca bezposrednio ciebie - a
nie jakiejs inne taryfy..

J.