słabość PINu
PiteR
2024-03-15 21:14:03 UTC
Właśnie doczytałem jak szokująco słaby jest PIN do złamania metodą
brute force. Żeby miec sensowne kilkaset lat PIN musi być gigantycznie
długi.

Znowu hasło, wystarczy żeby miało 16 znaków lowercase i pozamiatane
ale klawiatura ekranowa jest mała i niewygodna w użyciu.

Ciekawy jestem czy Zenek z serwisu telefonów w Kerfurze potrafi łamać
taki PIN przez podłączenie się kablem usb i softem czy musi fizycznie
naciskać pola na ekranie?
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
Marcin Bukowiecki
2024-03-16 08:08:10 UTC
Post by PiteR
[...]
Jaka różnica?

Próby "na ekranie" zblokuje po kilku razach soft.
Co rozumiesz przez "kablem usb"? Omijając soft telefonu? FBI się od tego odbija a Zenek z Kerfuru da radę?

Pzdr
Marcin
PiteR
2024-03-16 11:00:28 UTC
Post by Marcin Bukowiecki
Post by PiteR
Ciekawy jestem czy Zenek z serwisu telefonów w Kerfurze potrafi
łamać taki PIN przez podłączenie się kablem usb i softem czy musi
fizycznie naciskać pola na ekranie?
Jaka różnica?
Trzeba miec maszynę do naciskania która jest nietania. Zenek z Kerfura
chyba zwykle jej nie ma na warsztacie. A taki soft zaistalowany jakoś
kablem mógłby symulowac wciskanie klawiszy szybko i próbowac
wielokrotnie szybcie rózne kombinacje.
Post by Marcin Bukowiecki
Próby "na ekranie" zblokuje po kilku razach soft.
Co rozumiesz przez "kablem usb"? Omijając soft telefonu?
tak własnei omijajac soft telefonu.
Post by Marcin Bukowiecki
FBI się od tego odbija a Zenek z Kerfuru da radę?
Nie wiedziałem że FBI sie odbija. Coś słyszałem, że tylko odbija sie od
Ajfona i zaszyfrowanej pamięci z długim hasłem no i z czipem TPM jakimś
tam? A do Androida z FBI wchodza jak chcą jak nie złamaniem hasła to od
strony sieci jakimś Pegazem.

a co jeśli np mamy telefon bez kart SIM i właczonego wifi?
nadal jest podatny na włam z Pegaza?
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
J.F
2024-03-19 18:33:01 UTC
Post by PiteR
Post by Marcin Bukowiecki
Post by PiteR
[...]
No ba - telefon sie przeciez jakos z SIM komunikuje, to można
bezpośrednio, bez telefonu.
Post by PiteR
Post by Marcin Bukowiecki
Próby "na ekranie" zblokuje po kilku razach soft.
Co rozumiesz przez "kablem usb"? Omijając soft telefonu?
tak własnei omijajac soft telefonu.
Ale IMHO to karta SIM sie blokuje.

Chyba że ... mówicie o e-SIM ?
Post by PiteR
Post by Marcin Bukowiecki
[...]
Prawdopodobnie tak.

J.
J.F
2024-03-19 09:25:46 UTC
Post by PiteR
Właśnie doczytałem jak szokująco słaby jest PIN do złamania metodą
brute force. Żeby miec sensowne kilkaset lat PIN musi być gigantycznie
długi.
Ale jaką metodą?

Bo po kilku próbach karta pin sie blukuje, i potrzebujesz wprowadzic
PUK.

Który też się blokuje po paru próbach.
J.
PiteR
2024-03-19 19:18:59 UTC
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
chodzi o PIN do odblokowania smartfona.
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
LordBluzg®🇵🇱
2024-03-19 20:15:53 UTC
Post by PiteR
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
Dlatego ja nie używam żadnej blokady :) Fotek wrażliwych nie posiadam a
jeśli zgubię telefon, to ktoś może z niego zadzwonić...nim go zdalnie
zablokuję "na amen".
--
LordBluzg®🇵🇱
<<<ƧiԳ ćɒdɘႱ i Putina i ęjcaredefnoK>>>
PiteR
2024-03-19 20:34:24 UTC
Post by LordBluzg®🇵🇱
Post by PiteR
Post by J.F
[...]
Nie wiem czy wiecie, ze to chyba trzeba ustawić bo domylsnie nie jest
włączone.

W moim Samsungu nic się nie blokuje. Nie ma też timera wydłużającego
czas pomiędzy próbami. W ustawieniach za to widziałem po 15 próbach
nieudanych zrób fabryczny reset. Ciekawe co wtedy z hasłem bo po
fabrycznym resecie telefon stoi otworem :)

No chyba że pin przetrwa reset bo jest takie
ustawienie "żadaj hasła po restarcie systemu"

no ale nic to

hasło 16 czy 17 znaków same małe litery daje radę. Chyba tysiąć pincet
sto dziewiecet lat wychodzi przy obecnej mocy obliczeniowej.

https://swipefile.com/password-strength-image/
https://www.passwordmonster.com
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
LordBluzg®🇵🇱
2024-03-19 21:48:09 UTC
Post by PiteR
Post by LordBluzg®🇵🇱
Post by PiteR
Post by J.F
[...]
Dla mnie to oczywiste. W ogóle wiele rzeczy jest dla mnie
oczywiste...ale zauważyłem, że są na świecie ludzie którzy tego nie
rozumieją :)
Post by PiteR
[...]
U mnie nawet jest ryjotwarz, czy odcisk chuja ale w ogóle nie używam.
Chciałem ale często kobieta dzwoni z mojego telefonu (mam abo/nolimit a
ona jest prepajdziec)...więc nie włączam.
Post by PiteR
[...]
Wyskakuję dziennie z 50 razy z telefonu, znaczy z kieszeni i jak sobie
policzę ile czasu (5 sek x50) miałbym tracić dziennie na wpisywanie PINu
czy łączeniu kropek to już mnie chuj strzela. Czas mojego życia na ziemi
jest określony i zdecydowanie za krótki, żebym go marnował na PIN.
Najgorsi są ci, którzy mają timing 10 sek na blokadę, podają mi telefon
do konfiguracji i ZAWSZE kurwy mają baterię 2-3%. No chuj mnie strzela
wtedy. Już wtedy wiem, że mam do czynienia z pojebem.
PiteR
2024-03-19 22:12:51 UTC
Post by LordBluzg®🇵🇱
Post by PiteR
[...]
że nic nie jest oczywiste
np ktoś planuje urlop w lecie a może nie dożyć jutra.
Post by LordBluzg®🇵🇱
U mnie nawet jest ryjotwarz, czy odcisk chuja ale w ogóle nie
używam. Chciałem ale często kobieta dzwoni z mojego telefonu (mam
abo/nolimit a ona jest prepajdziec)...więc nie włączam.
oj security flaw
kobieta = generator problemów
Post by LordBluzg®🇵🇱
Wyskakuję dziennie z 50 razy z telefonu, znaczy z kieszeni i jak
sobie policzę ile czasu (5 sek x50) miałbym tracić dziennie na
wpisywanie PINu czy łączeniu kropek to już mnie chuj strzela.
ale ta satysfakcja, że to nie do zgadnięcia. Niech sobie próbuje
tydzień, dwa.
Post by LordBluzg®🇵🇱
[...]
Ja nie marnuję w korkach. Zaoszczędzony zużywam na piny ;)
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
2late
2024-03-20 18:27:34 UTC
Post by LordBluzg®🇵🇱
U mnie nawet jest ryjotwarz, czy odcisk chuja ale w ogóle nie używam.
Chciałem ale często kobieta dzwoni z mojego telefonu (mam abo/nolimit a ona
jest prepajdziec)...więc nie włączam.
No ale to mozesz wiecej niz jeden palec ustawic. Jeden swoj i jeden zony. I
jeszcze ze trzy wolne zastana. Sasiadka, kochanka, listonosz, ...twoj wybor. ;)

https://badzi0r.wordpress.com/
LordBluzg®🇵🇱
2024-03-21 10:38:30 UTC
Post by 2late
Post by LordBluzg®🇵🇱
[...]
No mogę ale blokowanie telefonu nie jest mi potrzebne. Kiedyś miałem
taką "paranoję" ale od bardzo dawna mi przeszło. Nigdy nie zgubiłem
jednak telefonu i nikt mi nie ukradł, może ma to związek, że
zabezpieczam się przed kradzieżą, zgubieniem, zapomnieniem na różne
sposoby mając jedną (akurat u mnie lewą) pustą kieszeń przeznaczoną
tylko na telefon. Ponieważ jestem praworęczny, to wyrobiłem w sobie
obsługę telefonu po lewej stronie, co znacznie poprawia komfort "wolnej
prawej ręki"...a to już wyższa filozofia i korzystanie z lewego ucha :)
J.F
2024-03-20 18:36:41 UTC
Post by PiteR
Post by LordBluzg®🇵🇱
Post by PiteR
Post by J.F
[...]
Ale chyba nie ma już danych.
Post by PiteR
[...]
No i co - będziesz tyle wpisywał? Jak często?

No i dlatego popularne są odciski palców, czy wygląd twarzy, itp.

Ciekawe jaką moc ma tak naprawdę odcisk palca ...

J.
PiteR
2024-03-20 21:18:08 UTC
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
:)
Ale chyba nie ma już danych.
Chyba nie ma :)
Może tylko robi delete tak jak szyfruje kartę mikro sd.
Zapuszczamy Recuva i mamy wszystko odzyskane ;)
Muszę sprawdzić.
Post by J.F
Post by PiteR
hasło 16 czy 17 znaków same małe litery daje radę. Chyba tysiąć
pincet sto dziewiecet lat wychodzi przy obecnej mocy
obliczeniowej.
No i co - będziesz tyle wpisywał? Jak często?
Nie będę tylko wpisuję, codziennie, kilkanaście razy 14 literek.
Wyobraź sobie że jesteś jakimś rzeczoznawcą, likwidatorem szkod,
inkasentem, projektanten hgw kim jeszcze i w pracy robisz zdjęcia.

Nie chciałbyś żeby te dokumenty znaleziono na przystanku autobusowym
albo w śmietniku na makulaturę.

Ciekawe czy sa aparaty foto z szyfrowaniem karty sd?
Post by J.F
No i dlatego popularne są odciski palców, czy wygląd twarzy, itp.
Ciekawe jaką moc ma tak naprawdę odcisk palca ...
ma moc dopoki czytnik sie nie zepsuje
albo nie zamoknie.
--
Piter

po czym poznać głupiego
po dzwonku jego
J.F
2024-03-21 10:11:28 UTC
Post by PiteR
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
Sprawdz.
Z pamięcią Flash/SSD moze być trudniej.

No ale jak ktoś ma twój telefon, to nie potrzebuje żadnego PIN,
może sięgnąc bezpośrednio do danych w pamięci.
Chyba, że szyfrowana ...

Nawiasem mówiąc - o ile dobrze pamietam, to FBI czy inne służby USA
zażądały od Apple nieograniczonej ilości prób.
Apple się dzielnie bronił, a koniec końców się okazało,
że zabezpieczenia złamała jakaś firma z Izraela szybciej i taniej.
I iphone niby lepiej zabezpieczony, ale cos nie do końca.
Post by PiteR
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
które potem backupują się w chmurze google :-)
Post by PiteR
Nie chciałbyś żeby te dokumenty znaleziono na przystanku autobusowym
albo w śmietniku na makulaturę.
Ogolnie bym powiedział, ze to mi się wydaje danymi mało wrażliwymi,
najwyzej ktos zobaczy twoje rozbite auto czy spalony dom.
Ale UODO może mieć inne zdanie :-)

Znajdziesz lepsze przykłady ...

Android umożliwia zdalne skasowanie telefonu.
Post by PiteR
Ciekawe czy sa aparaty foto z szyfrowaniem karty sd?
Google w zasadzie nie znajduje.

Raczej były funkcje pozwalające sprawdzic oryginalność zdjęcia ...
ale Cannon podobno się wycofał po wpadce

https://photographybay.com/2010/11/30/canon-original-data-security-cracked-rendered-useless/

https://www.ceneo.pl/15421295
Post by PiteR
Post by J.F
No i dlatego popularne są odciski palców, czy wygląd twarzy, itp.
Ciekawe jaką moc ma tak naprawdę odcisk palca ...
ma moc dopoki czytnik sie nie zepsuje
albo nie zamoknie.
Albo palca nie utną :-)

To mozesz miec backupowe hasło :-)

Chodziło mi tylko o to, ze dokładne porównanie odcisków wydaje mi się
trudne, a metody uproszczone ... moze tak naprawde niewiele danych
dają.
Normalnie te czytniki to np jakiegos 64 bitowego hasha z odcisku
robiły, ale na ile dobrze i skutecznie ...

J.
Animka
2024-03-23 12:30:05 UTC
Post by J.F
Post by PiteR
Post by LordBluzg®🇵🇱
Post by PiteR
[...]
Dobry telefon nie powinien chyba wpuszczać innego palca niż właściciela?
animka
2late
2024-03-20 18:28:51 UTC
Post by LordBluzg®🇵🇱
Dlatego ja nie używam żadnej blokady :) Fotek wrażliwych nie posiadam a
jeśli zgubię telefon, to ktoś może z niego zadzwonić...nim go zdalnie
zablokuję "na amen".
A to blokada nie jest juz wymagana do bankow, paypali i innych google walletow?

https://badzi0r.wordpress.com/
LordBluzg®🇵🇱
2024-03-21 10:31:22 UTC
Post by 2late
Post by LordBluzg®🇵🇱
[...]
Nie używam tego. OK mam apkę do banku IKO ale ta ma swój PIN, podobnie
jak mObywatel i wiem na czym polega bezpieczeństwo związane z kontem
google, które również mam odpowiednio zabezpieczone.
Noszę też smartwach, który powiadamia mnie o utracie połączenia z
telefonem więc przypadkowe zostawienie/kradzież cokolwiek mam monitorowane.
J.F
2024-03-20 18:33:02 UTC
Post by PiteR
Post by J.F
Post by PiteR
[...]
No to telefon moze mieć podobne zabezpieczenie.

Trzy próby szybko, kolejne wymagają coraz dłuższej przerwy.

Albo i sobie zapamietują nieudane i po iluś już nie odblokujesz.

J.